Clementinas
Image default
Aanbiedingen

Tips voor een succesvolle online winkel

webshop

Wilt u uw eigen online winkel openen? Misschien heb je al een webshop en wil je deze verbeteren? Om u op weg te helpen, hebben we de belangrijkste inhoud verzameld in de lijst met duidelijke online winkeltips.

Maak een diepe eerste indruk

Uw bezoekers kunnen uw website in slechts 1 seconde visualiseren en waardevol maken! Zorg er daarom allereerst voor dat u weet wie uw doelgroep is om een ​​duidelijke, best unieke en aantrekkelijke stijl voor uw online winkel te creëren.

Professionele mooie foto’s

Dit is duidelijk, maar het gaat nog steeds vaak mis. Uw klanten onthouden 80% van wat ze zien en slechts 20% van wat ze lezen. Daarom moeten indrukwekkende en professionele foto’s op het verlanglijstje worden geplaatst om een ​​succesvolle online winkel te bouwen.

Gebruiksvriendelijke navigatie en structuur

Wanneer u een winkel wilt openen, is het belangrijk om eerst te segmenteren, zodat u alle producten kunt weergeven en ze ook kunt onderscheiden en filteren. Bovendien kunt u dankzij logische segmentatie verschillende categorieën in de navigatie duidelijk onderscheiden (bijvoorbeeld broeken, T-shirts, truien, overhemden, jassen, schoenen, kousen, accessoires, enz.).

Zorg er ook voor dat er een sterke oproep tot actie is, die kan worden gebruikt als rode draad in uw online winkel. Met een sterke call-to-action kunt u potentiële klanten in staat stellen het vereiste proces te voltooien.

Geïntegreerde blog

Het starten en integreren van een blog kan het aantal bezoekers met de helft verhogen. Publiceer minimaal één artikel per week. Overweeg om een ​​aantal artikelen te schrijven als u tijd heeft en plan op tijd zodat u een paar weken op de juiste plek kunt blijven.

Maak een indrukwekkende “Over ons” -pagina

Ongeveer  tot 40% van de bezoekers klikt op de “Over ons” -pagina voor meer informatie over uw winkel en identiteit. Zorg er daarom voor dat uw webpagina een blijvende indruk kan maken op potentiële klanten.

Snel en flexibel betalen

De afrekenpagina is de laatste stop voordat de bezoeker betaalt. Met andere woorden, dit is de pagina waar bezoekers klant kunnen worden. Het proces van winkelwagentje tot aankoop mag niet langer zijn dan 1-2 minuten. Zorg ervoor dat u alle gangbare betaalmethoden kunt aanbieden, zoals bancontact, creditcard, paypal, etc.

Zoek machine optimalisatie

Net als een normale website kan een goede SEO implementatie extra “gratis” bezoekers opleveren. Probeer enkele zoekwoorden te vinden die u hoger in Google wilt plaatsen. De eerste 3 resultaten zijn goed voor 90% van alle klikken!

Snelle verwerking en levering van bestellingen

Oh ja. . . Het leven is snel en klanten willen dat bestellingen snel worden verwerkt. Dit is natuurlijk nodig om te kunnen concurreren met grote online winkels zoals bol.com of coolblue.

Voor sommige klanten is gratis verzending  de belangrijkste factoren bij het overwegen van online aankopen. Houd hier dus rekening mee bij het bepalen van uw transportstrategie.

Wedden op veiligheid en betrouwbaarheid

Betrouwbaarheid is een zeer belangrijke factor op niet-menselijke netwerken. Verduidelijk prijzen en transportkosten. Aanbevelingen en recensies kunnen een belangrijke rol spelen!

Zorg er ook voor dat u de nodige veiligheidsmaatregelen neemt. Een SSL-certificaat is zeker aan te raden. Het certificaat kan je ook helpen om je score te verbeteren!

Stuur nieuwsbrief

Bouw relaties op met uw klanten door nieuwsbrieven te sturen met kortingen en nieuwe aanbiedingen. Zorg ervoor dat klanten zich tijdens het bestelproces kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief. Met een goede nieuwsbrief blijf je de aandacht van je klanten trekken en het lijdt geen twijfel dat ze vaker terugkomen bij de volgende bestelling.

Benut de kracht van sociale media

Promoot uw online winkel op meerdere sociale mediakanalen (bijvoorbeeld Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+ en Instagram). Deze media bieden veel methoden en u kunt zelfs gratis adverteren voor duizenden (potentiële) klanten en uw winkel behouden. Kies er best 2 of 3 uit die het beste bij uw doelgroep past.

Mobielvriendelijk

Trends in online winkelen veranderen snel. Maar de doelman is erg vriendelijk. Mobiele handel groeit nog steeds en steeds meer klanten vinden hun favoriete producten via smartphones of tablets. Zorg er daarom voor dat uw website 100% mobielvriendelijk is.

Kwalitatieve hosting

Onnodig te zeggen, maar dit gaat vaak mis. Als je al duizenden euro’s hebt uitgegeven aan de online winkel, bespaar dan niet op de kosten van goede hosting. Daarentegen moeten online winkels meestal meer bewerkingen uitvoeren. Standaard website. Langzame laadtijden kunnen uw bedrijf negatief beïnvloeden, waardoor u mogelijk het grootste deel van uw omzet mist!

Backups! ALTIJD!

https://www.webdeveloper.today/2021/11/getting-strted-tailwindcss-for-amp.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/