Tijd om je salespitch op te schalen met een animatiefilmpje

Wil jij je salestargets halen met minder moeite? Of beter: lijkt het je wat om elke maand opnieuw je salestargets te overschrijden? Dan kun je natuurlijk als een gek cold calls gaan plegen, je dag volplannen met salespitches en ook in het weekend doorwerken. Of je besluit om slimmer te werken, in plaats van harder. Tijd om je sales-aanpak op te schalen, zet een animatiefilmpje in.

Bereik meer klanten met animatiefilmpjes

De tijd dat je elke klant persoonlijk moest spreken om hem of haar te overtuigen van jouw product ligt ver achter ons. Tegenwoordig gebeurt een groot deel van alle aankopen online, zowel in de B2C als in de B2B wereld. Met een animatiefilmpje maak je gebruik van de schaalbaarheid van technologie, terwijl je wel een persoonlijke en natuurlijke indruk achterlaat.

Animaties zijn multi-inzetbaar

Animatiefilmpjes zijn in veel commerciële activiteiten te gebruiken. Uiteraard plaats je jouw animatie op de relevante webpagina’s. Onderzoek laat zien dat dit mensen triggert om meer informatie op je site te zoeken. En in veel gevallen gaan ze zelfs eerder tot aankoop over.

Je kunt je animatie ook gebruiken wanneer je ergens een stand hebt. Bijvoorbeeld op een beurs. Zet je animatie op “repeat” en er is altijd wat te kijken voor passanten. Ook als je zelf even in gesprek bent. Verder kun je je animatie tonen op schermen in je bedrijfspand. Wachtende klanten of bezoekers krijgen daardoor wat afleiding wat het wachten prettiger maakt. En ondertussen breng je jouw boodschap op hen over.

Trouwens, ook op de salesbezoeken die je hoe dan ook aflegt, is de animatiefilm een mooie manier om even wat variatie in het gesprek in te brengen.

Laat een animatiefilmpje maken

Animatiefilmpjes zijn effectief en meervoudig inzetbaar. Het maken van een animatiefilmpje is echter een vak apart. Schakel daarom de specialisten van Donker Media in. In dit bedrijf werken marcom-experts samen met gedreven animatoren. Ze hebben zelfs hun eigen animatie studio!